The light of life

Sjukvården gör mig IRRITERAD

Kategori: Allmänt

Blir arg bara jag tänker på Sös, Danderyd, Karolinska osv ! En bekant har problem med magen, väldigt ledsen efter fått ligga på akuten i 9 timmar. Utan att dom gjort ett skvatt utom sina fikapauser! Låter sina patienter ligga och lida ! Sånt gör mig irriterad. Ska ni ha det såhär kan ni lika gärna stänga igen akuten och endast ha förlossning och operation. Anledningen till varför jag reagerar såhär är för att för 3 år sen fick jag diagnoserad Gallsten. Efter 8 månaders av läkarbesök fram och tillbaks. I 8 månader! Jag ville dö. Jag ville verkligen det. Klarade inte av att hantera smärtan och så jag gick ner i vikt för att jag spydde som jag gjorde. Jag missade 1 år av skolan för att jag först hade körtelfeber och sen gallsten .. När jag äntligen åkte till Sabbatsbergs Sjukhus fick jag hjälp! Det har jag mamma att tacka för! Hon blev så ledsen och arg, trött var hon också efter alla nätter som hon var tvungen att vara vaken med mig då jag inte gjorde något annat än grät, spydde & skrek. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gallsten.
Ni ska vara utbildade, ta hand om era patienter och inte ha 9 timmars RAST! Är ni ens utbildade? Det verkar ju helt sinnessjukt.. Varenda människa skulle ju kunna jobba där om det bara gällde att käka bullar & dricka kaffe!
Skämmas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: